Friday, 25 January 2013

COOL : Pengecas Telefon Pintar Berbentuk Robot Android

COOL : Pengecas Telefon Pintar Berbentuk Robot Android

Seperti yang kita tahu peranti android kini mendominasi dunia peranti pintar..pengecas USB Andru berbentuk Android di bawah pasti menarik minat anda. Ianya terdapat dalam 3 warna iaitu hijau, hitam dan putih. Apabila beroperasi mata robot akan menyala. Ianya dijual pada harga USD 25 (RM 75) sebuah.

COOL : Pengecas Telefon Pintar Berbentuk Robot Android

COOL : Pengecas Telefon Pintar Berbentuk Robot Android


sumber

P/s : mana paling cool bagi korang?? ngehehe

Share:

[INFORMASI] 16 fakta mengagumkan kajian sains manusia


[INFORMASI] 16 fakta mengagumkan kajian sains manusia

Kajian Sains selalu memberikan misteri buat kita semua. Masih banyak fakta-fakta menarik yang tersembunyi yang terkadang di luar dugaan kita.

Manusia sebagai makhluk yang selalu ingin tahu telah membuka banyak pintu dan masih akan terus mengungkap kebenaran.

Inilah 16 dari berjuta-juta fakta sains mengagumkan lain yang mungkin korang semua belum tahu.

  1. Kuku tangan tumbuh empat kali lebih cepat dari kuku kaki.
  2. Pengguna tangan kanan rata rata hidup sembilan tahun lebih lama dari orang kidal.(hoh betul ke ni)?
  3. Kalau korang menggosokkan bawang ke kaki, sekitar 30 – 60 minit, korang akan dapat merasakannya. Ini kerana bawang tersebut mengalir melalui aliran darah.
  4. Korang tidak akan boleh bunuh diri dengan menahan nafas (kalau korang melakukannya sampai tak sadarkan diri,korang akan mulai bernafas normal secepatnya).
  5. Di satu inci persegi kulit manusia terdapat 20 juta makhluk mikroskopik.
  6. Armadilo adalah satu-satunya makhluk hidup bukan manusia yang boleh menderita kusta. Ada juga kes penularan penyakit ini dari armadilo ke manusia.
  7. Seekor siput boleh tidur 3 – 4 tahun selama masa dia tidak memerlukan makanan.
  8. Zirafah boleh hidup lebih lama tanpa air daripada unta.
  9. Nyanyian paus bungkok akan berubah secara dramatis dari tahun ke tahun, tetapi setiap paus di seluruh samudera selalu menyanyikan lagu yang sama dengan yang lainnya.
  10. Gaya yang diperlukan untuk mengangkat kedua dua kaki dari pasir apung dengan kecepatan satu sentimeter per minit sama dengan gaya yang diperlukan untuk mengangkat kereta berukuran sederhana.
  11. Untuk menguji keaslian mutiara, korang boleh menggosokkan cuka ke permukaanya. Komposisi dari mutiara akan membuatnya menggelembung dengan cepat.
  12. Ikan mash yang diletak di tempat gelap akan berubah menjadi putih. Dan kalau bukan kerana pengaruh makanan, mereka akan berubah menjadi putih seluruhnya.
  13. Tidak seperti lebah lainnya, penyengat ratu lebah tidak berduri dan boleh digunakan berkali-kali tanpa melukainya.
  14. Pasir apung tidak dengan cepat membunuh manusia kerana biasanya tidak terlalu dalam. Faktanya, sangat sulit membebaskan diri dari pasir apung dan inilah yang menyebabkan kematian.
  15. Tiram boleh berubah antara jantan dan betina.
  16. Lelaki 30% lebih kuat dari wanita dalam rata-rata, terutama tubuh bahagian atas, dan otak lelaki lebih berat dari otak wanita.


P/s : itu antara serba sedikit info mengenai kajian oleh pakar sains diseluruh dunia.Sebenarnya banyak lagi fakta-fakta menarik yang kita boleh dapat kalau kita rajin mencari dan membaca.

Share:

Minuman Tin Pepsi Yang Berharga $1,600 Yang Disimpan Dari Tahun 1997

Minuman Tin Pepsi Yang Berharga $1,600 Yang Disimpan Dari Tahun 1997

Di eBay.com ketika ini, ada sebuah produk yang masih belum terjual iaitu Pespsi Diet edisi Spice Girls dari tahun 1997! Menurut si penjual, Pepsi ini belum disentuh sama sekali, walaupun tarikh luputnya jelas tertera adalah bulan Disember tahun 1997. Pepsi Spice Girls ini dijual dengan harga 1.600 dolar!

Minuman Tin Pepsi Yang Berharga $1,600 Yang Disimpan Dari Tahun 1997

Minuman Tin Pepsi Yang Berharga $1,600 Yang Disimpan Dari Tahun 1997

sumber

P/s :barang memang rare..tapi masalahnya ada ke yang nak beli??LOL..ada nilai sentimental kot kalau beli..huhu

Share:

Tips : Tanda-tanda Seseorang Yang memiliki Saka


Tanda-tanda Seseorang Yang memiliki Saka

Saka adalah jin yang berada dalam tubuh manusia yang sudah sekian lama hingga menjadi sebati dengan manusia itu. Ini berlaku sama ada seseorang itu tahu atau tidak, kerana ia datang dari keturunannya. Kemungkinan ilmu ini telah dipelajari oleh nenek- moyangnya dahulu. Boleh jadi Jin itu sendiri yang memilih untuk mendampingi keturunannya yang dia kehendaki tersebut ditinggalkan oleh nenek moyang pembawa saka apabila mereka telah meninggal dunia. semasa mereka hidup, mereka telah berkawan dan membela jin-jin tersebut yang dikenali dengan pelbagai nama. Jin yang dijadikan khadam oleh nenek moyang inilah akhirnya menjadi saka yang diperturunkan dari ayah kepada anak dan kepada cucu oleh pembela-pembela jin-jin tersebut.

KETIKA TIDUR
1. Susah tidur malam atau tidak boleh tidur malam.
2. Sering terjaga pada waktu malam jam 2 malam atau 3 dan malam
selepas itu sukar untuk tidur.
3. Mimpi melihat binatang-binatang seperti kucing, anjing, ular, serigala,
dan sebagainya.
4. Bunyi gigi berlaga ketika tidur.
5. Mimpi di Kawasan Kotor atau Perkuburan.
6. Mimpi Jatuh tempat tinggi.
7. Mimpi Berjumpa atau melihat Makhluk halus.
8. Mimpi Budak Kecil (Menyusukan bayi bagi wanita).
9. Mimpi di ancam benda tajam seperti pisau,paku dan sebagainya.

KETIKA JAGA
1. Selalu pening kepala (Perubatan Moden tidak dapat kesan).
2. Hilang Ingatan atau cepat lupa dan mungkin menjadi gila.
3. Sering Lesu dan Malas.
4. Sentiasa Sakit di Tulang Belakang.
5. Lenguh-lenguh sendi.
6. Terasa sesuatu berjalan didalam Badan.
7. Mudah Marah dan Panas Baran.
8. Cepat mengantuk (terutama mendengar Ayat-ayat quran)
9. Lemah semangat untuk meneruskan kehidupan
10. Bila memejamkan mata, bulu mata berkedip-kedip.

ANAK CUCU YANG MENJADI SASARAN
1. Yang cetek ilmu agamanya.
2. Yang suka melakukan maksiat dan melanggar peraturan Allah.
3. Yang Meninggalkan Ibadat Wajib.
4. Yang lemah fizikalnya dan antibodi.
5. Yang berminat utk memiliki apa yang ada pada nenek moyang
6. Yang mengidamkan kehebatan walaupun dengan cara malanggar perintah Allah.

1.) Al-Fatehah ( Surah 1 : Ayat 1-7 )

بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِِ(1) الْحَمْدُ للّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ (2) الرَّحْمـنِ الرَّحِيمِ (3) مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ (4) إِيَّاكَ نَعْبُدُ وإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ (5) اهدِنَـا الصِّرَاطَ المُستَقِيمَ (6) صِرَاطَ الَّذِينَ أَنعَمتَ عَلَيهِمْ غَيرِ المَغضُوبِ عَلَيهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ | 7

Aku berlindung kepada Allah daripada syaitan yang terkutuk. Dengan nama Allah Yang Maha Pengasih dan Maha Penyayang. Segala puji bagi Allah Tuhan semesta alam. Maha Pemurah lagi Maha Penyayang. Yang menguasai hari pembalasan. Hanya kepada Engkaulah kami menyembah dan hanya kepada Engkaulah kami meminta pertolonganMu. Tunjukilah kami jalan yang lurus. Iaitu jalan orang-orang yang telah Engkau anugerahkan nikmat kepada mereka bukan ( pula jalan ) mereka yang sesat.

2.) Al-Baqarah ( Surah 2 : Ayat 255 )

اللّهُ لاَ إِلَـهَ إِلاَّ هُوَ الْحَيُّ الْقَيُّومُ لاَ تَأْخُذُهُ سِنَةٌ وَلاَ نَوْمٌ لَّهُ مَا فِي السَّمَاوَاتِ وَمَا فِي الأَرْضِ مَن ذَا الَّذِي يَشْفَعُ عِنْدَهُ إِلاَّ بِإِذْنِهِ يَعْلَمُ مَا بَيْنَ أَيْدِيهِمْ وَمَا خَلْفَهُمْ وَلاَ يُحِيطُونَ بِشَيْءٍ مِّنْ عِلْمِهِ إِلاَّ بِمَا شَاء وَسِعَ كُرْسِيُّهُ السَّمَاوَاتِ وَالأَرْضَ وَلاَ يَؤُودُهُ حِفْظُهُمَا وَهُوَ الْعَلِيُّ الْعَظِيمُ | 255

Dengan nama Allah Yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang. Allah, tidak ada tuhan (Yang berhak disembah) melainkan Dia Yang hidup kekal lagi terus menerus mengurus (makhluk-Nya); tidak mengantuk dan tidak tidur. Kepunyaan-Nya apa yang di langit dan di bumi. Tiada yang dapat memberi syafaat di sisi Allah tanpa izin-Nya. Allah mengetahui apa-apa yang dihadapan mereka dan di belakang mereka, dan mereka tidak mengetahui apa-apa dari ilmu Allah melainkan apa yang dikehendaki-Nya. Kursi Allah meliputi langit dan bumi. Dan Allah tidak merasa berat memelihara keduanya, dan Allah Maha Tinggi lagi Maha Besar.

♥ ayat2 menjauhkan diri dari saka (keturunan) ♥

3.) Al-Insyirah/Al-Sharh ( Surah 94 : Ayat 1-8 )

بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِِ
أَلَمْ نَشْرَحْ لَكَ صَدْرَكَ (1) وَوَضَعْنَا عَنكَ وِزْرَكَ (2) الَّذِي أَنقَضَ ظَهْرَكَ (3) وَرَفَعْنَا لَكَ ذِكْرَكَ (4) فَإِنَّ مَعَ الْعُسْرِ يُسْرًا (5) إِنَّ مَعَ الْعُسْرِ يُسْرًا (6) فَإِذَا فَرَغْتَ فَانصَبْ (7) وَإِلَى رَبِّكَ فَارْغَبْ | 8

Tidakkah Kami(Allah) telah melapangkan dadamu (ya Muhammad). (Kini hilangkan daripadamu kerisauan, sehingga kau tenang, rela karena yakin terhadap janji Allah dan perotongan-Nya). Dan telah Kami ringankan daripadamu beban-beban yang berat. Yang memberati tanggunganmu. (Yang berupa tugas menyampaikan risalah wahyu yang diturunkan oleh Tuhanmu, meskipun kau mendapat tantangan dari kaummu). Dan Kami naikkan (tinggikan) sebutan (nama) mu. (sehingga sebutan namamu selalu disebut di samping nama Allah dalam dua kalimat syahada). Maka sesungguhnya disamping kesukaran adan kemudahan. Sesungguhnya disamping kesukaran adan kemudahan. Maka apabila engkau telah selesai (daripada suatu amal soleh) maka ersusah payahlah (berusaha melakukan amal soleh yang lain pula). Dan kepada Tuhanmu, berharaplah.

sumber

P/s :semoga perkongsian ini bermanfaat

Share:

Tips : Tanda-tanda Terkena Sihir

Tips : Tanda-tanda Terkena Sihir

  1. Sakit kepala selepas waktu asar keatas.
  2. Badan terasa berat dan malas.
  3. Sukar mendapat jodoh.
  4. Badan terasa bisa-bisa.
  5. Sakit ketika ziarah orang meninggal.
  6. Sukar tidur malam.
  7. Sakit pinggang tanpa sebab.
  8. Sakit dada bila waktu asar keatas.
  9. Mimpi melihat binatang seperti ular dan sebagainya.
  10. Bermimpi bayi atau menyusukan bayi.
  11. Bermimpi di tempat tinggi.
  12. Bermimpi di tempat yang kotor.
  13. Sakit anggota badan tertentu seperti kaki selepas waktu asar.
  14. Ada terasa benda bergerak dibawah kulit.
  15. Bayi kerap menangis.
  16. Suami isteri kerap bertengkar walau perkara kecil.
  17. Sayang melampau-lampau pada orang yang baru dikenali.
  18. Malas beribadat.
  19. Nyanyuk ketika usia lanjut.
  20. Panas baran.
  21. Sikap berubah secara mendadak.
  22. Gelisah dan panas ditengkuk bila dengar al-quran.
  23. Suka melakukan tabiat buruk.
  24. Kerap sendawa bila mendengar al-quran.
  25. Kerap keguguran.
  26. Gagal melakukan hubungan kelamin.
  27. Mengantuk bila dengar al-quran.
  28. Bermimpi seram yang menakutkan.
  29. Darah haid turun lebih 15 hari.
  30. Batuk yang berpanjangan.
  31. Selalu ditindih ketika tidur.
  32. Kuat berangan.
  33. Terlalu rasa rendah diri dan tidak berkeyakinan.
  34. Nafsu seksual yang melampau.
  35. Selalu melihat kelibat dirumah.
  36. Terasa diri selalu diperhatikan.
  37. Mandul.
  38. Kerap mendengar sesuatu bisikan.
  39. Melihat jin secara terus.
  40. Sakit mental atau gila.

CARA MENGATASI GEJALA SIHIR

Apabila telah disahkan seseorang itu terkena sihir samada dari segi fizikal, mental atau spiritual, maka dalam dalam konsep Islam, tiap-tiap yang bermasalah ada penyelesaiannya. Tiap-tiap penyakit ada penawarnya. Islam telah membuat beberapa peraturan untuk mengatasi penyakit disebabkan sihir. Terutamanya setelah kita melihat fakta yang jelas bahawa Nabi Muhammad s.a.w. pernah terkena sihir dalam kisah yang terkenal dengan Labid bin A'sam. Peristiwa ini berlaku untuk memberitahu kita bahawa terdapat ayat Al-Qur'an yang dinamakan Al-Mu'awwizat, iaitu beramal bersungguh-sungguh dan yakin dengan ayat-ayat itu sehingga ia menjadi penawar.

Begitu juga dengan ayat Kursi dan memang dari kaedahnya ayat tersebut adalah pengubat dan penyembur sihir. Malah Nabi Muhammad s.a.w. telah menyebut secara terperinci bahawa sihir itu boleh diubati dengan membaca enam ayat pertama surah Al-Baqarah, tiga ayat daripada surah Al-Baqarah iaitu ayat 255, 256 dan 257 dan tiga ayat terakhir daripada surah tersebut. Ayat-ayat ini hendaklah diamalkan dengan penuh yakin bahawa Allah S.W.T. boleh menyembuhkan sihir.

Ayat-ayat tersebut adalah seperti berikut :- 
1.) Surah Al-Baqarah 2 : 1-6 
2.) Surah Al-Baqarah 2 : 255-257
3.) Surah Al-Baqarah 2 : 284-286

Insyaallah sembuh dengan izin ALLAH SWT :)



Share:

COOL : Inilah Revolver Terbesar Di Dunia Pernah Dicipta

COOL : Inilah Revolver Terbesar Di Dunia Pernah Dicipta

Pistol jenis revolver model Remington 1859 gergasi ini telah dibuat oleh Polish Ryszard Tobys of Czempin. Ia merupakan revolver terbesar di dunia yang pernah dicipta di dunia.

COOL : Inilah Revolver Terbesar Di Dunia Pernah Dicipta

COOL : Inilah Revolver Terbesar Di Dunia Pernah Dicipta

COOL : Inilah Revolver Terbesar Di Dunia Pernah Dicipta

COOL : Inilah Revolver Terbesar Di Dunia Pernah Dicipta

COOL : Inilah Revolver Terbesar Di Dunia Pernah Dicipta


P/s : Fuhh.besar gile ni..tak tau cmne dia punya pergi ada macam meriam tak ?huhu

Share:

COOL : Koleksi Kad Perniagaan Orang Ternama

COOL : Koleksi Kad Perniagaan Orang Ternama


COOL : Koleksi Kad Perniagaan Orang Ternama

COOL : Koleksi Kad Perniagaan Orang Ternama

COOL : Koleksi Kad Perniagaan Orang Ternama

COOL : Koleksi Kad Perniagaan Orang Ternama


P/s : so korang rasa mana paling cool..bill gates punya klasik habis.ngehehe

Share:

COOL : Ikan Yang Memanjat Air Terjun Dengan Menggunakan Mulut




Para penyelidik telah menemui sejenis spesies ikan yang berperilaku unik di Hawaii, Amerika Syarikat. Ikan kecil ini dikatakan mampu memanjat air terjun setinggi 100 meter dengan hanya menggunakan mulutnya.

Seperti dilapor laman web LiveScience, Isnin, 7 Januari 2013, spesies ikan ini dinamakan Gobi Nopoli Rock Climbing atau Sicyopterus stimpsoni. Ikan ini memanjat dengan menekapkan mulutnya pada permukaan batuan dan memindahkan badannya secara perlahan-lahan.

Menurut Richard Blob, Penyelidik Evolusi Biomechanist dari Clemson University di South Carolina, ikan yang berukuran sepanjang 18 cm ini menggunakan kekuatan rahang untuk menempelkan mulutnya pada permukaan batu untuk mengikis makanan.

"Selain untuk makan, mulutnya digunakan juga untuk mendaki. Ini adalah salah satu bentuk evolusi perilaku dari seekor haiwan ketika mencari makanan," kata Blob.

Untuk membuktikan sama ada ikan ini benar-benar mendaki menggunakan mulutnya, para penyelidik menangkap ikan Gobi Nopoli Rock Climbing dan meletakkannya di dalam akuarium. Mereka sempat merakam kekuatan rahang ikan Gobi ketika menempelkan mulutnya di sisi akurium dan memanjatnya untuk mendapatkan makanan.

"Perilaku ini belum jelas tujuannya, sama ada kegiatan makannya disesuaikan untuk mendaki, atau sebaliknya," tambah Blob lagi.

Ketika ini para penyelidik sedang mengumpulkan spesies ikan Gobi lain yang berasal dari Karibia untuk mengetahui urutan dari evolusi perilaku ekstrim ikan ini. Hasil dari penelitian ini telah diterbitkan pada Jurnal Online Plus One pada 4 Januari yang lalu.


sumber

P/s: pergh..baek arh

Share:

COOL : Cara Menangkap Ikan Ketika Musim Sejuk Di China

COOL : Cara Menangkap Ikan Ketika Musim Sejuk Di China

Di China anda tidak perlu mengunakan pancing atau menebar jaring untuk menangkap ikan. Di Bandar Xi'an, Provinsi Shanxi anda hanya perlu memecahkan ais yang memerangkap ikan di dalam sungai yang beku untuk menangkap ikan.mari kita ikuti gambar di bwah

COOL : Cara Menangkap Ikan Ketika Musim Sejuk Di China

COOL : Cara Menangkap Ikan Ketika Musim Sejuk Di China

sumber

P/s : erkk..kesian ikan tu mati beku weh

Share:

COOL : Hundred Dragon Elevator,Lif Luaran Tertinggi Di Dunia


Hundred Dragon Elevator

Bailong Elevator atau lebih dikenali sebagai Hundred Dragon Elevator merupakan sebuah lif kaca yang dibina pada bahagian luar sebuah gunung yang penuh dengan beribu-ribu tiang batu pasir yang mempunyai ketinggian sehingga beribu-ribu kaki di kawasan Wulingyuan yang terletak di Wilayah Hunan, China.

COOL : Hundred Dragon Elevator,Lif Luaran Tertinggi Di Dunia

Pada ketinggian 1,070 kaki (330 meter), pembinaan lif telah dimulakan sejak tahun 1999 dan siap pada tahun 2002. Projek ini juga pernah mendapat tentangan sengit daripada kumpulan alam sekitar disebabkan kawasan yang dipilih untuk projek tersebut terletak di Tapak Warisan Dunia. Jumlah pelaburan untuk projek lif berkenaan menelan kos sebanyak 120 juta Yuan (USD$20 juta).

Dengan taburan pelancong yang meningkat sebanyak 5 juta orang pelawat setiap tahun, kawasan pembinaan lif berkenaan sarat dengan perhatian pelancong, namun kerja pembinaan tetap dijalankan seperti biasa.

COOL : Hundred Dragon Elevator,Lif Luaran Tertinggi Di Dunia

COOL : Hundred Dragon Elevator,Lif Luaran Tertinggi Di Dunia

Dengan siapnya projek tersebut, ia telah menerima tiga anugerah daripada Guinness World Record. Anugerah yang pertama adalah untuk lif luaran pertama tertinggi di dunia, yang kedua untuk lif dua dek tertinggi di dunia dan yang ketiga adalah untuk lif penumpang dengan jumlah kapasiti pengguna terbesar dan terpantas di dunia.

Selepas projek berkenaan dibuka pada tahun 2002, ia ditutup buat sementara waktu atas dasar keselamatan awam.

sumber

P/s : Jambatan2 gila dan ekstrem kaw2 kebanyakannya kat china..LOL

Share:

COOL : Askar Israel Disepak Budak Perempuan Palestin Berumur 10 Tahun


COOL : Askar Israel Disepak Budak Perempuan Palestin Berumur 10 Tahun

Seorang budak perempuan Palestin berusia 10 tahun yang tampil dalam sebuah video sedang memukul seorang tentera Israel tiba di Turki sebagai tetamu kehormatan dari Kota Başakşehir İstanbul.

Ahed Tamimi telah menjadi hero bagi rakyat di Turki setelah video yang menunjukkan dia memukul tentera Israel telah diposting secara online pada 28 November. Dia tiba di İstanbul hari Isnin lalu.

"Kata-kata pertama adalah saya sangat senang boleh berada di negara Erdogan," merujuk kepada Perdana Menteri Recep Tayyip Erdogan yang ramai dicintai oleh warga di Palestin kerana kegigihannya menentang polisi Israel di Gaza.

Tamimi tiba di Turki menggunakan penerbangan Jordan pukul 2 petang pada hari Isnin lepas. Dia ditemani ibunya, Neriman Tamimi. Dia disambut oleh pelajar sekolah yang memegang bunga dan bendera Palestin.

Sambil membuat tanda kemenangan, Ahed Tamimi berpose di depan kamera wartawan. Di depan wartawan sewaktu tiba di lapangan terbang Ahed Tamimi berkata: "Saya tidak takut dengan tentera Israel sama sekali. Saya akan menunjukkan kepada mereka keberanian rakyat Palestin. "

Tamimi dijadualkan akan mendapat Anugerah Keberanian Hanzala oleh Datuk Bandar Başakşehir.

mari kita ikuti video dibawah :




sumber

P/s : bukan senang nak dapat keberanian macamtu..Allahuakbar


Share:

Friday, 11 January 2013

Bekas Pensyarah Mengaku Salah Terima Rasuah Beri Diploma Kepada Penuntut


Bekas Pensyarah Mengaku Salah Terima Rasuah Beri Diploma Kepada Penuntut

Mahkamah Sesyen di sini hari ini menjatuhi hukuman penjara dua bulan dan denda RM10,000 ke atas seorang bekas pensyarah Kuala Lumpur Metropolitan University College (KLMU) setelah mengaku bersalah atas pertuduhan rasuah.

Hakim Rozilah Salleh memerintahkan tertuduh, Elmy Shadzli Wahi, 41, menjalani hukuman penjara itu mulai hari ini dan jika gagal membayar denda ditambah kepada enam bulan lagi penjara.

Elmy Shadzli didakwa memperoleh RM1,500 melalui akaun Malayan Banking Berhad daripada penuntut Muhammad Asrull Aizat Solehan sebagai balasan untuk memberi diploma di bidang kulinari kepada penunut itu tanpa beliau (Muhammad Asrull) perlu menghadiri kuliah dan menduduki peperiksaan.

Kesalahan didakwa dilakukan di Dataran Maybank Bangsar No. 1, Jalan Maarof di sini pukul 3.30 petang, 13 Julai, tahun lepas.

Mahkamah bagaimanapun melepas dan membebaskan tertuduh daripada pertuduhan kedua melibatkan kesalahan memperoleh rasuah, setelah peguam S.I.Rajah, yang mewakili tertuduh memberitahu surat representasi telah diterima dan disahkan oleh Timbalan Pendakwa Raya Mohd Nur Lokman Samingan daripada SPRM.

Bagi pertuduhan kedua itu Elmy Shadzli didakwa cuba memperoleh RM1,500 daripada Muhammad Asrull bagi tujuan yang sama di Jalan Sri Ehsan 2, Taman Perindustrian Sri Ehsan dekat sini pukul 8.30 malam, 16 Julai tahun lepas.

Kedua-dua kesalahan, didakwa mengikut Seksyen 16(a)(A) Akta Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia 2009 yang membawa hukuman penjara maksimum 10 tahun dan denda tidak kurang lima kali ganda jumlah atau nilai suapan atau RM10,000 mana-mana lebih tinggi.

Terdahulu, di Mahkamah Sesyen yang berlainan, Elmy Shadzli juga mengaku bersalah terhadap dua lagi pertuduhan rasuah memberi sijil diploma kepada penuntut yang lain, pada tahun lepas.

Elmy Shadzli yang sebelum ini mengaku tidak bersalah terhadap pertuduhan itu menukar pengakuannya hari ini ketika kes itu disebut di hadapan Hakim Ahmad Zamzani Mohd Zain.

Ahmad Zamzani menetapkan 23 Jan ini untuk jatuhan hukuman dan pendakwaan dikendalikan Timbalan Pendakwa Raya Wan Ahmad Nizam Wan Omar juga daripada SPRM.

sumber

P/s : tak cukup ke gaji sampai nak amek rasuah??LOL

Share:

Tips : Kenali tangisan bayi


Tips : Kenali tangisan bayi

1) Tangisan bayi lapar dan ingin menyusu
Bayi akan menangis jika ia lapar. Tangisan haus terdengar dalam nada berulang-ulang. Pertama, ia menangis lalu berhenti untuk mengambil nafas, kemudian menangis lagi, aktiviti ini terjadi berulang-ulang.

2. Tangisan bayi membuang air besar
Lampin yang basah membuatkan bayi merasa tidak selesa sehingga ia akan menangis. Suara bayi pada awalnya terdengar perlahan, kemudian makin keras. Bayi terlihat menggeliat di tempat tidurnya.

3. Tangisan bayi sakit
Keadaan ini akan membuat bayi terus menangis. Tangisan sakit diawali dengan nada tinggi, hampir seperti jeritan, kemudian bayi termengah-mengah pada saat menarik nafas, lalu menjerit lagi. Segera cari punca sakitnya. Periksa perutnya takut-takut kembung, periksa seluruh badannya untuk mengetahui punca bayi menangis. Mungkin juga ada serangga kecil yang menggigitnya atau macam-macam kemungkinan yang lain.

4. Tangisan bayi bosan
Bayi cenderung bosan jika ia terlalu lama berbaring. Tangisan yang menandakan anak bosan terdengar mirip teriakan. Bayi tak akan berhenti menangis selama ia merasa bosan.

5. Tangisan bayi minta didukung
Kepalanya mungkin terangguk-angguk untuk beberapa detik, dan mungkin Anda melihat bahwa ia menggosok-gosokkan tangannya pada mata serta wajahnya. Cara mengatasinya, ayunlah ia perlahan-lahan sampai ia tertidur.

6. Tangisan bayi Kesepian
Bayi senang jika ibu bapanya berada dekat dengannya. Jika ia merasa kesepian, tangisannya akan terdengar bernada sedih, bukan marah.

sumber :tips wanita hamil

P/s : tips ni sgt sesuai bagi ibubapa yang ada anak kecil yang selalu menangis..bytheway..sorry takde update dalam jangka masa yang agak lama...busy giler

Share:

4 Sebab Kenapa FAST AND FURIOUS 8 Kali Ini Lain Dari Yang Lain!

Recommend us on Google!

Blog Archive

Artikel Terbaru

Baca Juga