Faizal Ismail Kongsi 12 Perkara Menarik Bersama Hot FM ~ Bila Han Bercerita

Thursday 5 December 2013

Faizal Ismail Kongsi 12 Perkara Menarik Bersama Hot FM

Perkara Menarik FBI di Hot FM


1. Berbasikal kira-kira 500 kilometer bersama Fara Fauzana untuk dua peringkat Utara dan Selatan bagi mempromosikan stesen Hot FM yang masih baru ketika itu.

2. Berpeluang menemuramah Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak dan bermain dam dengannya.

3. Menukar rancangan AMCrew untuk tribute kepada Michael Jackson yang meninggal dunia secara mengejut pada hari terbabit.

4. Tahun pertama memenangi kategori Penyampai Radio Lelaki Popular di Anugerah Bintang Paling Popular 2006 merupakan saat paling manis dalam hidupnya kerana ia kemenangan yang tidak dijangka.

5. Pelbagai gimik telah dibuat sepanjang bertugas di HotFM, namun yang paling diingatinya adalah persandingan antara Fara Fauzana dan Ally Iskandar.

6. Bagi memastikan segalanya berjalan lancar pada hari pertama Hot FM ke udara, Faizal langsung tidak tidur kerana teruja, berdebar dan membuat segala persiapan.

7. Ketika Final Piala Malaysia 2009 yang menyaksikan Kelantan bertemu Negeri Sembilan, Faizal mengambil kesempatan menemuramah Menteri Besar kedua-dua negeri tersebut. Buat julung kalinya, suara Menteri Besar Kelantan, Tuan Guru Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat berkumandang di Hot FM.

8. Berbesar hati dengan peluang yang diberikan oleh penaja Telekom Malaysia yang memberikan peluang kepada Faizal untuk ke udara secara langsung di seluruh Malaysia dan Bali.

9. Pada tahun 2008, anak kedua Faizal telah meninggal dunia yang memberikan tamparan begitu hebat kepada penyampai radio itu sekeluarga. Dia mengambil cuti hampir sebulan kerana belum bersedia untuk bertugas.

10. Mendapat kejutan nyanyian harijadi daripada artis yang diminati dan dikaguminya iaitu Dato’ Siti Nurhaliza yang dirancang oleh Fara Fauzana. Itu memori yang tidak dapat dilupakan kerana Dato’ Siti Nurhaliza merupakan ikon dalam bidang nyanyian.

11. Mengenakan isteri dan anaknya melalui rancangan Panggilan Hangit sehingga membuatkan anaknya menangis kerana gurauan tersebut.

12. Merupakan penyampai radio pertama yang menemuramah Yuna yang pada ketika itu belum memilih bidang nyanyian sebagai kerjaya tetapnya. Faizal ketika itu memaksa penerbitnya mencari nombor telefon Yuna untuk ditemuramah. Tambah menarik, Yuna turut meminta nasihat Faizal sama ada ingin serius dalam bidang nyanyian atau sebaliknya.

sumber

Share:

0 comments:

Post a Comment

loading...

Spectacular Promotions

Artikel Random

Artikel Lain

loading...