Pelajar Wanita Ini Nekad Tinggalkan Apartment Dan Tinggal Dalam Kereta Api ~ Bila Han Bercerita

Sunday 25 October 2015

Pelajar Wanita Ini Nekad Tinggalkan Apartment Dan Tinggal Dalam Kereta Api

Pelajar Wanita Ini Nekad Tinggalkan Apartment Dan Tinggal Dalam Kereta Api


Seorang pelajar Jerman telah menemui satu cara baru untuk mengelakkan dirinya daripada membayar sewa rumah iaitu dengan hidup dalam kereta api.

Leonie Muller, seorang pelajar berusia 23 tahun dari Universiti Tubingen berhampiran Stuttgart mengambil keputusan untuk berhenti menyewa selepas bertengkar dengan tuan rumah tersebut. Dia kemudiannya membeli langganan yang membolehkan dia pergi ke mana sahaja mengikut kereta api ini seluruh Jerman.

“Semuanya bermula dengan pertikaian saya dengan tuan rumah. Saya serta merta membuat keputusan tidak mahu tinggal di sana lagi dan kemudian menyedari yang saya tak mahu tinggal di mana-mana pun,” jelasnya.

Dia mencuci rambutnya di dalam tandas kereta api. Belajar di dalam kereta api sambil melihat seluruh negaranya melalui tingkap adalah sesuatu yang sangat menyeronokkan. Dia hanya membawa beberapa pakaian dalam beg kecil, komputer riba, dokumen kolej dan peralatan mandian.

Jumlah total tiket kereta api  £240 dan sewa rumahnya £290 jadi dia boleh berjimat. Ini juga adalah peluang Leonie untuk berjumpa kawan-kawannya yang selama ini tinggal jauh daripadanya. Thesis gadis ini juga akan berkisarkan mengenai pengalamannya sepanjang tinggal dalam kereta api.

sumber


Share:

0 comments:

Post a Comment

loading...

Spectacular Promotions

Artikel Random

Artikel Lain

loading...