Ini Berlaku Pada Organ Tubuh Badan Ketika Naik Syahwat ~ Bila Han Bercerita

Monday 14 August 2017

Ini Berlaku Pada Organ Tubuh Badan Ketika Naik Syahwat

Ini Berlaku Pada Organ Tubuh Badan Ketika Naik Syahwat

Berkemungkinan anda meneka bagaimana ekspresi atau keadaan diri anda ketika mencapai klimaks semasa hubungan intim dengan pasangan. Menggelikan kah? Atau seksi kah?

Ketika orgasm, rasa sensasi akan mengalir ke pelbagai bahagian tubuh seperti mata, jantung, kulit, dan payudara. Berikut gambarannya.

Otak

Korteks orbitofrontal (terlibat dalam kawalan tingkah laku), Amigdala (yang terlibat dalam pemprosesan emosi) dan hipotalamus (yang membanjiri otak dengan bahan kimia seperti oxytocin, yang boleh mencetuskan kontraksi rahim dan meningkatkan rasa keintiman).

Mata

Apabila anda terangsang, pupil mata akan membesar dan tetap seperti itu setelah anda mencapai klimaks, sehingga 50 peratus. Ini secara halus memberitahu pasangan anda bahawa anda tertarik dan membuat anda lebih menarik.

Jantung

Denyut jantung dan metabolisma naik dua kali ganda apabila anda terangsang. Ini menjadi alasan kenapa seks boleh membakar kalori dalam tubuh.

Kulit

Apabila anda mencapai klimaks, peredaran darah akan meningkat dan badan anda akan melepaskan endorfin ke dalam aliran darah. Kedua-dua perkara tersebut meningkatkan darah lebih dekat ke permukaan kulit, membuat pipi dan dada anda merona.

Sumber: Prevention

Share:

0 comments:

Post a Comment

loading...

Spectacular Promotions

Artikel Random

Artikel Lain

loading...