Kontroversi Lafaz CERAI Rashidi Ishak dan Vanidah Imran, Untuk 3 Hari! ~ Bila Han Bercerita

Wednesday 26 September 2012

Kontroversi Lafaz CERAI Rashidi Ishak dan Vanidah Imran, Untuk 3 Hari!

Rashidi Ishak dan Vanidah Imran


Filem Untuk Tiga Hari mengundang kontroversi. Apa taknya, pasangan pelakon Rashidi Ishak dan Vanidah Imran yang merupakan suami isteri sebenar dikatakan melafazkan ‘cerai’ dalam filem berkenaan.

Oleh itu, pasangan pelakon Rashidi Ishak dan Vanidah Imran digesa segera merujuk kepada jabatan agama Islam berikutan lafaz cerai yang diungkapkan Rashidi terhadap Vanidah dalam filem berkenaan. Mufti Perak, Tan Sri Harussani Zakaria berkata, lafaz cerai yang diungkapkan Rashidi sewaktu melakonkan watak Zafrin dalam filem itu menyebabkan perkahwinan sejak 1 Oktober 2000 antara beliau dan Vanidah tidak sah di sisi agama.

"Ia umpama menjadikan sesebuah perkahwinan itu sebuah permainan seperti kahwin muta’ah. Justeru, saya menasihatkan kedua-dua mereka merujuk kepada jabatan agama Islam dengan segera."

P/s :bukan gua nak cakap apa la.cuma nak bagitahu.ilmu agama tu wajib kita belajar dan terus belajar.lagi2 bagi yang bergelar suami.basic agama soal kahwin,zakat,solat wajib tahu..benda agama takleh wat maen2 der.takpenah denga ke utaz2 ckp..even main2 ckp cerai.tetap jatuh talak.LOL


Share:

0 comments:

Post a Comment

loading...

Spectacular Promotions

Blog Archive

Artikel Random

Artikel Lain

loading...