Mitos Mengenai Kappa(Mambang air kaum Jepun) ~ Bila Han Bercerita

Wednesday 13 June 2012

Mitos Mengenai Kappa(Mambang air kaum Jepun)

Mitos Mengenai Kappa
KAPPA

hey guys,korang pernah dengar pasal hantu air jepun/mambang air atau lebih dikenali KAPPA ?first sekali gua nak minta maaf ,lama gile tak update blog.ngehehe.okay.aku penah denga2 gitu je,lagi satu aku penah tengok satu cite jepun tentang benda ni.dan ini sedikit ulasan tentang mitos atau kebenaran cerita ini dari hasil blogwalking.mari kita ikuti :


Tahukah anda mengenai kappa? Kappa merupakan sejenis makhluk mitos berasal dari Jepun yang dikenali sebagai penjaga sungai atau mambang air. Kappa juga takut apabila berjumpa dengan manusia dan akan lari kalau bertemu dengan manusia. Kappa mendiami kawasan perkampungan di dalam hutan yang mempunyai sungai. Penduduk kampung juga akan mengadakan festival untuk menyeru semangat kappa kalau tak silap aku. Banyak penduduk Jepun mendakwa terjumpa dengan makhluk tersebut, namun tiada bukti yang sahih mengenai penangkapannya. Ia dikatakan berketinggian 1 meter dan kelihatan seperti haiwan amfibia.

Kappa juga dikenali dengan sifatnya yang suka akan kebersihan air dan tidak boleh hidup tanpa air. Yup, kappa memang hidup di sungai yang bersih sahaja. Kappa dikatakan berwarna hijau kekuningan, mempunyai bau yang kuat, bercengkerang seperti kura-kura, mulut seperti paruh burung dan memiliki struktur kaki sirip seperti itik.

"Kappa gemar makan timun"

sumber asal

P/s :aku penah tengok cite kappa ni.Cita jepun pasal kappa ni bercinta dengan manusia,dan akhirnya berubah menjadi manusia selepas bercinta,sorry aku takdapat bgtau tajuk apa,aku xnak share dosa lol.sebab cite jepun tu banyak gile 18++ sikit2 scence sex,faham la jepun..haiwan pon dia balun..so sape yang nak tengok cite tu boleh cari kat movie2k.. :)
Share:

1 comment:

loading...

Spectacular Promotions

Blog Archive

Artikel Random

Artikel Lain

loading...