Awal Tahun 2013 pelajar dibenarkan bawa telefon bimbit ??Apakah kesannya pada generasi akan datang ? ~ Bila Han Bercerita

Saturday 21 July 2012

Awal Tahun 2013 pelajar dibenarkan bawa telefon bimbit ??Apakah kesannya pada generasi akan datang ?

Awal Tahun 2013 pelajar dibenarkan bawa telefon bimbit ??

Salam semua dan selamat menyambut ramadhan al mubarak kepada semua umat islam di seluruh dunia.okay,berkenaan dengan topik "2013 Pelajar bawak phone",Ni pendapat peribadi Han,dan diharap pihak yang membaca entri ini tidak mengaitkan komen dan pendapat aku dari sudut politik

Okay,lets get started,2013 zaman maju.tapi patut ke bawak phone untuk ke sekolah?? emergency ? ckgu kan ada phone,public phone kan merata2 ada..kenapa perlunya telefon bimbit untuk pelajar sekolah?? yang duduk asrama tu boleh la diterima lol..teringat zaman aku sekolah dulu pape hal,public phone je.takde masalah pon.

contoh"cikgu marah,kita rakam"

memang banyak pro dan kontra ..tapi cuba kita fikir ek.terus terang aku cakap, masa aku sekolah dulu...ramai giler bawak phone senyap2 weh.time tu cover2 time cikgu tengah mengajar diorang bluetooth video lucah..budak2 pompuan duk belakang sekali dalam kelas berkumpul tengok blue..ada benda sikit nak rakam.tu zaman aku belajar dulu weh.beberapa tahun lepas.sekarang kalau GREEN LIGHT..eermm.what can i say?fikir la sendiri.confirm mesti ramai yang rakam budak pompuan kat tandas.download,transfer blue sewenang2nya..apakah kesannya pada generasi akan datang?

Andai kata,cikgu nasihatkan para pelajar untuk tidak menggunakan phone sewaktu dalam kelas,,nak ke pelajar kita dengar?ehem3.gua dapat guna phone masa bebas pon masa kat IPT je weh

so kesimpulannya diharap kerajaan mengkaji semula apakah malamat sebenar yang diperlukan pelajar sehingga membenarkan pembawaan telefon bimbit..

P/s :Diharap komen2 yang bakal dilontarkan tiada unsur2 politik,makian,hasutan..gua cuma cite melalui pengalaman.dan salah seorang dari keluarga gua juga seorang pengajar.ianya hanya pendapat yang bukan semua homosapiens dapat menerimanya.zass~ gunakan mata hati untuk menilai :)
Share:

0 comments:

Post a Comment

loading...

Spectacular Promotions

Blog Archive

Artikel Random

Artikel Lain

loading...