Tips kempiskan perut ~ Bila Han Bercerita

Friday 24 August 2012

Tips kempiskan perut


Tips kempiskan perut


Minum air masak/air suam yang banyak.
Dengan meminum air masak yang banyak, ia mampun mencairkan kuantiti sodium dalam tubuh badan sehingga membolehkan kuantiti air yang keluar dari tubuh badan juga meningkat. Selain itu air masak juga mampu:-
1.Menetralisir racun dalam tubuh
2. Membakar lemak
3. Membersihkan racun dalam ginjal

Makan perlahan-lahan.

Kita tidak digalakkan makna dengan cepat kerana udara akan kepung di dalam usus dan seterusnya membentuk gas yang menggalakkan perut menjadi buncit. Makanan yang tidak dikunyah sehingga kecil juga tidak dapat dicerna dengan sempuran yang seterusnya menyebabkan proses kembung perut berlaku.

Kurangkan garam dalam makanan

Garam dalam proses diet akan menambahkan ekstrak sodium terhadap cairan dalam tubuh dan melambatkan mekanisme proses pengeluaran air dari sel badan. Jadi, perut akan kembung .

Makan makanan yang lebih serat.

Unutk mengimbangi kuantiti air dalam badan, amalan memakan sayur-sayuran hijau dan buah-buahan seperti epal dan pear. Ia juga dapat menghindari berlakunya sembelit.

Lakukan senaman atau bersukan.

Bersenam dapat membantu meningkatkan kadar metabolism dalam badan dan ia juga dapat membantu dalam pembakaran dan pemecahan lemak dalam badan. Jogging 30 minit 3kali dalam seminggu dan bangkit tubi (sit up)

tips ini sangat berguna..artikel diambil dari facebook yang dishare ke wall hann,semoga bermanfaat buat semua LOL

Share:

0 comments:

Post a Comment

loading...

Spectacular Promotions

Blog Archive

Artikel Random

Artikel Lain

loading...