Kenapa Lelaki Cepat Ghairah Pada Waktu Pagi? ~ Bila Han Bercerita

Sunday 14 May 2017

Kenapa Lelaki Cepat Ghairah Pada Waktu Pagi?

Kenapa Lelaki Cepat Ghairah Pada Waktu Pagi?, lelaki stim, lelaki ghairah waktu pagi,

Bangun sahaja dari tidur, lelaki sentiasa berasa lebih ghairah dibandingkan dengan waktu lain.
Mungkin ramai yang tertanya-tanya mengapa lelaki lebih cepat terangsang pada waktu pagi.

Jom lihat faktor yang membuatkan mereka ghairah lebih bila bangun tidur.

1. Tahap Testosteron Yang Lebih Tinggi
Salah satu sebabnya kenapa pasangan lebih suka seks diwaktu pagi adalah kerana tahap hormon testosteron mereka lebih tinggi pada waktu pagi. Lelaki yang mempunyai tidur yang nyenyak dan panjang akan memiliki testosteron yang lebih tinggi.

2. Pengaruh Stress
Kortisol adalah hormon stress yang berpengaruh terhadap hormon seksual lelaki. Hormon seksual lelaki akan turun jika hormon kortisol ini naik.Oleh itu, tidur yang nyenyak mampu menurunkan hormon kortisol dan menaikkan hormon seksual.

3. Keinginan Untuk Bercumbu
Untuk pengetahuan anda, lelaki tidak pernah berhenti untuk menghasilkan hormon testoteron. Bila sudah berada dipuncaknya, pasti si lelaki akan menggoda anda dan kebanyakan lebih menggoda pada waktu siang berbanding malam.

4. Pengaruh Suhu
Pada waktu malam, hormon testosteron pasangan akan menurun dan sebaliknya anda yang lebih ghairah. Tidak hairan jika si lelaki sering kalah jika berhubungan intim pada malam hari. Lelaki suka untuk melakukan ‘pembalasan’ di waktu pagi ketika anda sudah kurang rasa ghairah dan kembali dalam kawalanya.

Oleh itu wahai wanita, tidak hairan jika pasangan anda lebih mesra ketika bangun dari tidur kerana hormon testosteronya sedang berada dipuncak!


sumber


Share:

0 comments:

Post a Comment

loading...

Spectacular Promotions

Blog Archive

Artikel Random

Artikel Lain

loading...