GILA !! Lelaki bunuh bekas isteri ~ Bila Han Bercerita

Saturday 18 February 2012

GILA !! Lelaki bunuh bekas isteri

Lelaki  bunuh bekas isteri



ALOR SETAR: Pada mulanya dia memandu kereta dan merempuh pagar rumah sebelum membakar kereta Myvi milik bekas isterinya. Tidak cukup dengan itu, dia bertindak lebih ganas apabila menetak wanita itu di kepala, badan dan lengan hingga mati.

Itulah tindakan ganas seorang lelaki berusia 54 tahun yang mengamuk di rumah bekas isterinya di Jalan Saga 6, Taman Saga, di sini, kira-kira jam 12.30 tengah malam kelmarin.


Ung Siew Lin, 46, maut dalam kejadian itu manakala anak angkatnya, Chn’g Sheve Mei, 26, kini dalam keadaan kritikal, juga akibat ditetak di kepala oleh suspek.

Foto
BAKAR...kereta Perodua Myvi yang dibakar suami mangsa tetak dalam kejadian amuk, kelmarin. 
 
Foto


Tiga lagi anak perempuan Ung, Wong Chew Ying, 26; Wong Chew Shen, 22, dan Wong Chew Wei, 21, turut cedera dalam kejadian itu akibat diserang ayah mereka, namun keadaan mereka tidak serius. Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Kedah, Asisten Komisioner Mohd Zakaria Ahmad berkata selepas melanggar pagar rumah dan membakar kereta bekas isterinya, menyerang wanita itu dan tiga anak perempuan serta anak angkat mangsa menggunakan parang dibawanya.


“Ung yang cedera parah ditetak di kepala, perut dan lengan berjaya diselamatkan orang ramai awam yang menyedari kejadian itu, tetapi meninggal dunia ketika dalam perjalanan ke Hospital Sultanah Bahiyah (HSB).


“Anak angkatnya yang turut cedera ditetak oleh suspek, dihantar ke hospital oleh jiran dan keadaannya kini kritikal di Unit Rawatan Rapi (ICU) hospital berkenaan,” katanya ketika dihubungi, semalam.

Mohd Zakaria berkata, ketiga-tiga anak kandung mangsa yang cedera, dihantar ke hospital sama untuk rawatan.


Beliau berkata, berdasarkan siasatan awal, pihaknya percaya kes itu bermotifkan masalah keluarga kerana suspek dikatakan sering datang ke rumah bekas isterinya sejak tiga tahun lalu.

“Suspek ditahan hasil bantuan jiran mangsa sebelum dihantar ke HSB untuk rawatan kerana lelaki itu juga cedera ketika pergelutan dengan mangsa,” katanya.


Menurutnya, polis mengklasifikasikan kes itu sebagai bunuh dan siasatan dilakukan mengikut Seksyen 302 Kanun Keseksaan.


sumber
Share:

0 comments:

Post a Comment

loading...

Spectacular Promotions

Blog Archive

Artikel Random

Artikel Lain

loading...