Budak 6 Tahun Sara Diri Sendiri Selepas Kematian Ibubapa ~ Bila Han Bercerita

Friday 17 February 2012

Budak 6 Tahun Sara Diri Sendiri Selepas Kematian Ibubapa




Kesian kat budak ni..sumpah air mata mengalir buat entri ni.dia survive diri sendiri dengan bekerja..budak umur 6TAHUN tu..kesian dia.jom baca



Kanak-kanak lelaki ini kematian Ibubapa akibat AIDS. Ah Long hnya berumur 6 tahun. Dia dilahirkan dengan HIV. Beliau tinggal di pondok usang milik ibubapanya di Guangxi Province, China. Penemannya hanya anjing miliknya. Baca kisah berani kanak-kanak ini Nenek Ah Long, 84 tahun tidak membenarkan Ah Long tinggal bersama. Neneknya hanya datang ziarah, tolong menanam sayuran dan memasak sekali sekala. Sekolah berhampiran tidak membenarkannya bersekolah kerana Ah Long diugut bunuh jika menghampiri anak-anak mereka dan bertambah sedih bila doktor tempatan enggan merawat beliau.


Biro kemanusiaan tempatan hanya memberi Ah Long bantuan kewangan sebanyak 70 yuan ($10) sebulan. Ah Long belajar membaca dan menulis sendiri. Sumber makanan Ah Long ialah kobis yang ditanamnya dan membela ayam sendiri. Dia juga membuat kerja-kerja rumah yang lain iaitu memasak dan membasuh.

Dari semasa ke semasa, ada masyarakat yang perihatin membawa beras,mee dan surat khabar untuk beliau.


P/s:Ya Allah selamtkan lah budak ini.sesungguhnya kau yg mnciptakan dan mentadbir alam ini :'(
sumber

Share:

1 comment:

loading...

Spectacular Promotions

Blog Archive

Artikel Random

Artikel Lain

loading...