5 Ciri-ciri Lelaki yang Belum Matang ~ Bila Han Bercerita

Wednesday 25 January 2012

5 Ciri-ciri Lelaki yang Belum Matang


5 Ciri-ciri Lelaki yang Belum Matang


1-Gila clubbing
Ramai orang suka berhibur dan lepak2 dengan kawan2, tapi kalau umur lelaki tu lebih 25 tahun, tapi masih datang ke kelab malam dan minum2,balik lewat pagi, itu maknanya lelaki tu tak matang. dia tak pandai seimbangkan hidup dia antara berhibur dengan tanggungjawab lain.

2-Tak fikir masa depan
dia kerja tapi duit gaji habis macam tu saja.habis dengan berbelanja untuk diri sendiri.kan bagus kalau dia peruntukan kan sedikit untuk beli rumah atau kereta.atau pun simpan untujk mendirikan rumahtangga.

3-Hobi utama ialah video game
ada hobi yang bawak faedah tapi kalau bermain video game dari pagi sampai subuh...balik kerja sambung lagi,itu betul2 tak de faedah.tak peduli orang sekeliling jiran tetangga..itu tanda dia belum matang.boleh je kalau nak main game..tapi jangan lupa aktiviti2 lain bersama yang tersayang atau kawan2..

4-Masih mengharap duit ibu bapa.
yang ni memang ramai yang buat sebenarnya..tapi kalau mak ayah masih bagi duit jangan cerita kat orang tau.malu la.."kereta aku ni mak aku yang bagi duit,duit jual padi bulan lepas"memalukan...

5-Hanya fikirkan tentang dirinya sendiri
(terlupa lak nak letak yang no 5..hehehh..)
lelaki ketika remaja dan kanak2 biasanya bersikap ego dan pentingkan diri.tapi bila sudah meningkat usianya jika masih berkelakuan bagitu mungkin orang lain akan menghadapi masalah untuk berhubungan dengan lelaki seperti ini..waktu dulu boleh la bersikap sesuka hati tapi semakin lama sikap itu perlu diimbangi..

ok..tu je kot...
ada la gi ka??
meh kongsi sama2.. SUMBER
Share:

0 comments:

Post a Comment

loading...

Spectacular Promotions

Blog Archive

Artikel Random

Artikel Lain

loading...