SEJARAH ASAL-USUL HONDA CIVIC ~ Bila Han Bercerita

Thursday 26 January 2012

SEJARAH ASAL-USUL HONDA CIVIC

SEJARAH ASAL-USUL HONDA CIVIC

HISTORY ABOUT HONDA CIVIC

Hingga ke awal tahun 1970-an, jenama Honda adalah lebih popular di kalangan peminat berbasikal daripada pemilik kereta. Kemudian datang kereta Honda Civic dan selama-lamanya berubah imej itu. Pembeli kereta yang menarik walaupun Amerika dan Eropah dengan keupayaan untuk menarik nilai maksimum dan ruang dari ruang mekanikal yang minimum, Civic dengan cepat menjadi simbol cabaran Honda untuk membangunkan sebuah kereta di seluruh dunia yang berkaitan dengan automative.

Pelancaran Honda Civic pada tahun 1972 adalah titik perubahan yang benar-benar mengubah persepsi rakyat tentang jenama Honda. Civic bukan sahaja menjadi asas bagi kenderaan Honda berikutnya padat tetapi juga telah menang.Dan sejak menang melalui tempoh perubahan sangat besar, termasuk krisis minyak dan mempelbagaikan nilai. Ia telah menjadi satu yang realiti "kereta untuk rakyat," sebagai namanya.

Sejak beberapa tahun kebelakangan ini, perniagaan luar negara Honda telah maju selari dengan globalisasi Civic, yang kini dijual di sekitar 165 rantau negara asing. Pengeluaran di luar negara bermula di Indonesia pada tahun 1975, dan civic kini dibuat di 11 buah negara merentasi Amerika Utara, Eropah, Asia dan Amerika Selatan. Pengeluaran kumulatifmodel Civic kini berjumlah kira-kira 16,5 juta unit - menjadikannya salah satu daripada model yang paling popular dalam sejarah Honda.

Civic yang dijangka akan dilancarkan di India pada masa akan datang. Debut jenama ini dihormati dan legenda mungkin untuk menambah bab baru kepada industri di sini. Mencapai beberapa peristiwa penting dalam usaha untuk kesempurnaan, Civic merangkumi usaha Honda untuk mempercepatkan ke masa depan dengan sentiasa melepasi masa kini. Tetapi bagaimana perjalanan seperti Civic, dari kekasih kepada kedudukan semasa dicemburui sebagai salah satu sedan yang paling diminati di seluruh dunia.

SEJARAH ASAL-USUL HONDA CIVIC

Generasi Pertama Civic: Model pertama generasi pertama Civickelihatan seperti Maruti sendiri 800. Selepas pelancaran di Jepun pada bulan Julai 1972, Honda mula mengintai pasaran Amerika Syarikat (AS), yang baru kemudian berpaling ke arah kereta, padat dengan kecanggihan teknologi yang lebih baik untuk bahan api menjadi lebih cekap dan tinggi.

Cabaran pertama bagi model di Amerika Syarikat datang pada tahun 1975-76, dengan Undang-Undang Muskie Amerika Syarikat, pindaan kepada Akta Udara Bersih Amerika Syarikat, yang mempunyai peraturan-peraturan pelepasan kawalan yang paling ketat untuk tarikh mula kesan.Hanya Honda adalah pengeluar di dunia untuk memenuhi norma-norma tersebut - dengan CVCC unik Civic (dikawal vorteks kebuk pembakaran) enjin. Reka bentuk enjin ini membolehkan ia memenuhi norma-norma pelepasan ketat walaupun tanpa menggunakan penukar bermangkin dan bahan api tanpa plumbum.

Peristiwa penting utama untuk kereta dalam tempoh ini termasuk: Engine CVCC;Hondamatic bintang pelbagai (automatik); `Car of the Year - anugerah Jepun 'pada tahun 1972, 1973, 1974 (Motor Fan Majalah); dan Tempat ketiga dalam Kereta Eropah` daripada tahun anugerah pada tahun 1973 - yang pertama untuk kereta Jepun.

Generasi Kedua: Tempoh ini menyaksikan perubahan model penuh pertama Civic dalam tempoh tujuh tahun. Baru, sleeker badan, meningkatkan jarak roda, asas-model enjin saiz, ekonomi dipertingkatkan dan keselesaan dan tiga penghantaran yang ditawarkan (empat kelajuan pengguna, manual lima kelajuan dan dua kelajuan automatik) membentuk perubahan utama di kalangan ramai orang. Enjin CVCC-II telah dibangunkan memberi kecekapan pembakaran yang lebih baik. Pada tahun 1981, Honda Civic Negara station wagon dan Civic empat pintu sedan, ciri-ciri penghantaran Hondamatic, telah dilancarkan.

Pencapaian: CVCC II Engine; `kereta Import AS tahun 1980 '(Majalah Motor Trend); dan tempat pertama, Amerika Syarikat Auto Club [USAC] benua - perbatuan merentasi ujian dalam bahagian kereta import.

Generasi Ketiga: Tiga hatchbacks, sedan empat pintu dan wagon lima pintu yang tinggi telah diperkenalkan. Sesungguhnya, era ini adalah semua tentang ruang `maksimum bagi orang-orang, ruang minimum bagi mekanisme '. Pada tahun 1984, Honda memperkenalkan mesin kelajuan - Civic Si - ciri-ciri enjin DOHC yang menggabungkan teknologi Formula 1 bersama-sama dengan CRX dua tempat duduk. Pada asasnya, casis Civic di bawah badan sporty, CRX baru dibuat kepala menghidupkan dengan skim cat dua nada dan rawatan bumper. A luaran yang kemas dipahat dan reka bentuk dalaman pintar yang dibuat bagi tahun 1984 Civic barisan merupakan kejayaan yang serta-merta.

SEJARAH ASAL-USUL HONDA CIVIC


Pencapaian: DOHC 16-injap enjin; `Kereta tahun anugerah Jepun '(1983-1984);

tempat pertama dalam Ijazah Seksyen Penyelidikan Kepuasan Pelanggan Amerika Syarikat (1986).

Generasi keempat: Ia adalah masa untuk memerintah jalan dengan Civic sleeker dan lebih kuat untuk barisan. Honda melepaskan Hyper injap 16-enjin dalam lima variasi, dari 1300 cc hingga 1,500 cc. `Double-tulang garpu sistem F1 diilhamkan 'penggantungan ditambah memberi pengendalian kereta tangkas dan perjalanan yang selesa. Pada tahun 1989, Civic SiR diumumkan, yang dilengkapkan dengan enjin berprestasi tinggi VTEC DOHC, menampilkan teknologi pemasaan injap revolusioner Honda berubah-ubah. Beberapa perubahan kosmetik dan penambahan aksesori berubah menjadi batu permata kereta.

Pencapaian: Hyper 16-Valve Engine; empat roda tulang garpu (wishbone) penggantungan dua kali;
tempat pertama dalam Kereta kaji selidik ke atas kebolehpercayaan (l. Majalah Franie Automobil);
Sebaik-baik apa yang Baru Kereta seksyen Grand Prix (USA Sains Majalah Popular).

Generasi Kelima: matlamat ini generasi mengambil Civic ke dimensi baru dalam segmen ini dunia automobil. Variasi enjin VTEC baru - kira-kira tinggi VTEC,VTEC 170 DOHC dan bahan api ultrahigh yang cekap VTEC-E - yang disediakan gabungan yang sangat baik kuasa dan perbatuan. Sebelah pemandu-standard beg udara, standard anti-kunci (ABS) brek dan sebahagian besar daripada bahagian-bahagian yang boleh dikitar semula testimonial kebimbangan Honda untuk keselamatan dan alam sekitar.Legenda 1993 del Sol versi sportier Si, dengan yang terbaik tanggal targa gaya, disamping kokpit dua tempat duduk dan yang berkuasa 1.6 liter, 125 kuasa kuda enjin.(HorsePower)

Pencapaian: enjin VTEC-E; Civic Ferio tiba; dan `Kereta tahun anugerah Jepun '(1991-1992).

Generasi keenam: Satu perspektif baru global yang diiringi dalam pelbagai teknologi baru untuk memenuhi permintaan untuk berprestasi tinggi, keselamatan dan standard pelepasan yang rendah.

Ini termasuk enjin VTEC tiga peringkat, menawarkan output yang lebih tinggi dan kecekapan bahan api yang tinggi dan Honda Multimatic - transmisi automatik kelajuan boleh ubah.

Sedan DX memulakan kerjaya pada tahun 1999 dengan Pakej `Nilai '- AC, CD player, kunci pintu kuasa, transmisi automatik dan masuk tanpa kunci. Si Civic kembali dengan banyak ciri-ciri baru seperti grafik sebelah badan, menetapkan selain dari Civic coupes yang lain.

Pencapaian: Tiga peringkat VTEC + Honda Multimatic; dan `Kereta tahun - Anugerah Jepun (1995-1996).a

Generasi Ketujuh: Era ini menyaksikan Civic menetapkan satu contoh untuk sedan (sebagaimana ditakrifkan di Amerika Syarikat) padat dengan memenuhi pelbagai kriteria penting seperti kabin yang lebih luas dan selesa. Civic berubah menjadi kubu dapat dikalahkan dengan menggunakan teknologi baru yang menyebabkan keselamatan yang tiada tandingannya untuk penghuni dan pejalan kaki.

G-CON perlanggaran keselamatan teknologi Honda memenuhi standard keselamatan yang tertinggi masa. Dengan perjalanan yang lancar, prestasi generasi ketujuh mengekalkan warisan Civic sebagai sedan prestasi yang terbaik.

Pencapaian: 1.5 VTEC Lean - membakar enjin 1.5 VTEC enjin; 1,7 enjin VTEC; Platform Global Compact; Honda Multimatic S; Kenderaan ujian perlanggaran kenderaan dan teknologi G-kawalan meningkatkan keupayaan keselamatan perlanggaran; dan `Kereta tahunan anugerah Jepun ' (2000-01); dan 2001 Kereta Tahunan RJC Anugerah Tahunan

Generasi kelapan: gambar Civic Generasi Kelapan yang telah dipaparkan di sini adalah versi Thailand. Ia telah mencetuskan semangat di seluruh jenama Civicmenyukai tidak pernah sebelum dan menunjukkan yang kukuh dalam pasaran Eropah dan Amerika adalah satu penunjuk kejayaannya. Dengan reka bentuk radikal, lagi menyenangkan dan penggunaan teknologi inovatif, Civic telah menetapkan semula penanda aras untuk kereta dalam segmen ini.


Walaupun versi India Civic akan kelihatan seperti versi Thai, ia akan melibatkan beberapa perubahan tertentu India-exteriors penggantungan, dan pemetaan enjin untuk disesuaikan dengan keadaan pemanduan tempatan. 

SUMBER
Share:

0 comments:

Post a Comment

loading...

Spectacular Promotions

Blog Archive

Artikel Random

Artikel Lain

loading...