Bagaimana Pelaburan Emas boleh buatkan anda jadi lebih kaya ?? ~ Bila Han Bercerita

Friday 10 February 2012

Bagaimana Pelaburan Emas boleh buatkan anda jadi lebih kaya ??

Bagaimana Pelaburan Emas boleh buatkan anda jadi lebih kaya ??


Hello guys,Harini Hann nak kongsikan tentang pelaburan emas,ianya sangat2 berguna untuk anda semua
so lets get started

Bagaimana Pelaburan Emas boleh buatkan anda jadi lebih kaya??

Pelaburan emas adalah perniagaan yang paling menguntungkan pada abad ini.  Jika anda mempunyai impian untuk memiliki kebebasan kewangan, laburlah wang anda di dalam pelaburan emas. Pelaburan emas  adalah salah satu langkah yang paling bijak yang anda lakukan untuk menjamin masa depan anda.

Mungkin anda semua tertanya-tanya mengapa pelaburan emas merupakan satu pelaburan yang paling menguntungkan.  Mungkin anda merasakan bahawa anda tidak perlu mengeluarkan beribu-ribu ringgit untuk memiliki emas sebagai pelaburan anda.

Isu AS seret saham Asia susut mendadak. SAHAM Asia susut mendadak semalam susulan penurunan penarafan hutang Amerika Syarikat (AS), justeru mencetuskan kebimbangan mengenai kedudukan ekonomi terbesar dunia itu serta prospek ekonomi negara global lain yang bakal terjejas.

Penurunan itu juga disertai kejatuhan besar harga minyak mentah, manakala harga emas, yang dianggap pelaburan selamat dalam ketidaktentuan ekonomi, melonjak ke paras tertinggi melebihi AS$1,700 seauns.

Kenaikan itu berterusan sejak 2001 didorong oleh kebimbangan terhadap inflasi yang tinggi dan kadar faedah global yang rendah.

Kenaikan harga emas meningkat sehingga 6% bagi setiap jenis emas. Ini bermakna dalam setahun, pelaburan emas mempunyai potensi untuk mencapai kenaikan lebih daripada 30%. Jika anda seorang pelabur yang bijak, pastinya anda merasakan pelaburan emas ini merupakan satu pelaburan yang paling menguntungkan berbanding dengan pelaburan-pelaburan yang lain seperti ASB, ASN dan lain-lain.

Sebagai perbandingan kita lihat Simpanan Tetap dengan kadar 4% dengan simpanan RM10,000 hanya mampu berkembang menjadi RM14,802 selama 10 tahun. Tetapi pelaburan emas dengan permulaan RM13,000 mampu menjadi RM40,000 dalam masa 10 tahun dengan anggaran 30%.

Nilai keuntungan pelaburan emas amat jauh berbeza sekali. Saya pasti ramai di kalangan anda telah menyimpan atau melabur wang anda di dalam ASB atau ASN atau Mutual Fund. Pastinya anda mengetahui sendiri berapa peratus yang anda perolehi dalam masa setahun. Adakah anda pasti, pelaburan wang anda pada waktu ini berada di platform yang betul dan menguntungkan?

Sekiranya anda berminat dalam pelaburan emas Hann sarankan produk-produk berikut Public Gold, Public Dinar, Kijang Emas, Etika Emas, Kuwait Finance House Gold Account, Kijang Emas, pelaburan emas maybank, pelaburan emas agrobank, pelaburan emas bank rakyat.

Korang semua juga boleh melawat Maybank atau Public Gold untuk melihat naik turun harga emas semasa.



P/s :Apa perasaan anda semua bila simpan duit lama2 tapi dapat dividen ciput?,so Mari melabur emas,gunakannya untuk masa hadapan

Share:

0 comments:

Post a Comment

loading...

Spectacular Promotions

Blog Archive

Artikel Random

Artikel Lain

loading...