COOL KE PELIK ?? NOKIA Cipta Tatoo, Pelekat Tubuh Bergetar Bila Dihubungi? ~ Bila Han Bercerita

Friday 23 March 2012

COOL KE PELIK ?? NOKIA Cipta Tatoo, Pelekat Tubuh Bergetar Bila Dihubungi?



AMERIKA SYARIKAT – Syarikat pengeluar telefon bimbit terkemuka dunia, Nokia telah mencipta satu paten dalam bentuk tatoo dan pelekat (sticker) di tubuh manusia yang akan bergetar apabila pemiliknya menerima panggilan telefon atau sistem pesanan ringkas (sms).


Menurut laman web unwiredview.com, paten yang dimaksudkan itu mengandungi dengan dakwat ferromagnetik yang ditanam pada tatoo atau pelekat tersebut yang kemudiannya akan dikesan gelombang magnet dari model telefon Nokia yang terpilih.

“Apa yang Nokia mahu lakukan ialah memohon kebenaran agar dakwat ferromagnetik dibenarkan untuk dibuat tatoo, yang akan bergetar berdasarkan getaran pada telefon bimbit anda,” kata laman tersebut baru-baru ini.

Memberi pilihan kepada pengguna yang tidak bersedia atau dilarang untuk mengukir tatoo pada tubuh mereka, Nokia turut mencipta sejenis pelekat di tubuh yang mampu bergetar dan boleh ditanggalkan pada bila-bila masa.

Selain itu, laman itu juga menjelaskan bahawa pemilik tatoo itu bebas untuk memilih jenis bunyi deringan telefon mengikut nama pemanggilnya sebagaimana telefon bimbit biasa.

Malah dilaporkan juga bahawa tatoo atau pelekat tersebut turut bergetar sekiranya telefon bimbit tersebut hampir kehabisan caj bateri.

Nokia merupakan sebuah syarikat pengeluar telefon bimbit yang berpengkalan di Helsinki, Finland, dan mempunyai jutaan peminat di seluruh dunia. – Mynewshub.my
Share:

0 comments:

Post a Comment

loading...

Spectacular Promotions

Blog Archive

Artikel Random

Artikel Lain

loading...