COOL !! LELAKI PALING JUJUR DI BRITIAN PULANGKAN JAM ROLEX BEHARGA 90RIBU ~ Bila Han Bercerita

Saturday 3 March 2012

COOL !! LELAKI PALING JUJUR DI BRITIAN PULANGKAN JAM ROLEX BEHARGA 90RIBU


Arron Large, ia semua adalah berkenaan jujur dalam kerja, suatu hari semasa membersihkan jalan-jalan di Southend-on-Sea, Kontraktor ini menjumpai seutas jam tangan Rolex di dalam longkang yang berharga £21,000 .Banyak woo.tuka malaysia boleh cecah RM60ribu (sebenarnya 90 ribu)

Namun dia tidak menyimpan jam yang bernama Oyster Perpetual Cosmograph itu  namun menyerahkannya kepada pihak polis...



Walau bagaimanapun sekiranya pemilik jam ini tidak menuntut jam ini selama 30 hari, kejujurannya akan terbalas apabila jam ini akan menjadi miliknya...

Berusia 28 tahun itu, dari Rayleigh, Essex, dia berkata: 'Kami telah biasa menjumpai emas palsu jadi bila kali pertama melihatnya saya tidak terlalu teruja".

Tetapi bila dia membersihkannya dengan sebaik mungkin, emasnya masih tidak luntur jadi dia sedar yang ia mungkin sesuatu yang istimewa, alangkah baiknya jika jam ini dapat dipulangkan kepada pemiliknya tetapi jam ini mungkin sudah diinsurankan dan secara senyap dia berharap agar dia dapat menyimpan jam itu...

"Jika tiada siapa yang menuntutnya maka ia akan menjadi milik saya dan saya pasti akan menggunakan hasil dari jualan jam itu untuk melangsaikan hutang saya".katanya.
Share:

0 comments:

Post a Comment

loading...

Spectacular Promotions

Blog Archive

Artikel Random

Artikel Lain

loading...