PELIK !! BARING ATAS REL KERETAPI UNTUK MENDAPATKAN KHASIAT ALIRAN ELEKTRIK ~ Bila Han Bercerita

Tuesday 6 March 2012

PELIK !! BARING ATAS REL KERETAPI UNTUK MENDAPATKAN KHASIAT ALIRAN ELEKTRIK


Sekali pandang macam orang nak bunuh diri tapi jangan pelik jika anda pergi ke Stesen keretapi Rawabuaya, Jakarta Barat. Apa yg akan anda nampak bukanlah orang2 yg nak bunuh diri tapi ia adalah cara berubat masyarakat di sana dengan baring di atas landasan keretapi……nak maut??!  no2…bukan kt tengah, tapi kt tepi….

tujuan mereka berbaring di atas rel itu adalah untuk mendapatkan ‘khasiat’ aliran letrik yang terhasil dari pergerakan keretapi itu sendiri. Maknanya bila wujud geseran antara roda keretapi dan landasan akan mewujudkan aliran letrik yang di katakan mampu menjadi terapi terbaik untuk memulihkan penyakit.







Salah seorang yang mengamalkan terapi ini ialah Kusmiati…

Kusmiati bercerita dirinya mula merebahkan diri di rel kereta api sejak tahun 2010. Ketika itu, Kusmiati menderita berbagai macam penyakit seperti Diabetes, darah tinggi, sukar  tidur hingga migrain.

Berbagai macam cara telah di lakukan dari berubat di hospital sampai mengikuti terapi batu . “Hasilnya kecewa. wang terbuang percuma tapi tetap tidak ada perubahan,” akuinya.

Ketika segala macam usaha tak membuahkan hasil, jiran Kusmiati memberitahun adanya terapi rel letrik di Rawabuaya. “Saya fikir awalnya. Ah, seperti orang gila stress aje tidur di rel,” ucapnya.

Namun, setelah di cuba sekitar tiga bulan, pernyakit Kusmiati pun mula berkurang. Kumiati mengaku sudah boleh tidur lelap, tidak lagi pening, dan darah tinggi serta diabetesnya semakin berkurang. “Syukur sekarang sudah semakin baik. Makanya kerana saya merasa enak, hampir tiap hari saya selalu ke sini,” ujar Kusmiati.





 setiap kali sesi ‘terapi’ akan ada kira2  50 orang yg menyertainya…untungnya…tiada bayaran la apalagi…..menurut warga setempat.. x perlu bimbang di langgar keretapi kerana mereka sudah tau jadual keretapi yang akan lalu……

waduh! enak ya mas….jangan silap landing sudah…boleh putus kepala pak!

hehe.syok je tengok dorang.keke

sumber
Share:

0 comments:

Post a Comment

loading...

Spectacular Promotions

Blog Archive

Artikel Random

Artikel Lain

loading...