Gadis ini maut akibat gurauan yang melampau oleh rakan-rakan ketika menyambut hari jadinya ~ Bila Han Bercerita

Thursday 6 April 2017

Gadis ini maut akibat gurauan yang melampau oleh rakan-rakan ketika menyambut hari jadinya

Gadis ini maut akibat gurauan yang melampau oleh rakan-rakan ketika menyambut hari jadinya


Menyambut ulang tahun kelahiran dengan mengenakan rakan seakan-akan menjadi satu trend anak muda zaman sekarang. “Birthday boy” dan “birthday girl” dikerjakan seteruk-teruknya oleh rakan baik sebelum dikejutkan dengan majlis sambutan hari jadi.

Itulah yang sering berlaku pada anak muda sekarang. Namun, tindakan itu walaupun dilihat sebagai suka-suka tetapi ada juga kesan buruknya kepada mangsa yang “dikerjakan”.

Satu kematian telah berlaku di Indonesia akibat daripada gurauan yang melampau ketika meraikan ulang tahun kelahiran seorang  rakan wanitanya.

Sandy(21) adalah korban dari perbuatan gila kawan-kawannya. Isnin 26 September 2016 adalah hari ulang tahunnya. Sandy merupakan seorang warga Lengkong Wetan Kecamatan Serpong, Kota Tangerang Selatan (Tangsel), pekerja sebuah tempat futsal di Tangsel mendapat “surprise” dari rakan-rakannya.

Dia diikat di sebuah tiang elektrik di kawasan tempat kerjanya. Rakan-rakannya meraikan hari lahir Sandy dengan menyiraminya dengan air. Tak disangka, Sandy tiba-tiba kejang. Sempat dibawa ke Hospital Eka Bumi Serpong Damai (BSD) namun nyawanya tak dapat diselamatkan.


sumber


Share:

0 comments:

Post a Comment

loading...

Spectacular Promotions

Blog Archive

Artikel Random

Artikel Lain

loading...