Petua Rawat Buasir Menggunakan Kulit Manggis ~ Bila Han Bercerita

Monday 17 April 2017

Petua Rawat Buasir Menggunakan Kulit Manggis

Petua Rawat Buasir Menggunakan Kulit Manggis


Buasir salah satu penyakit agak menderita juga kepada sesiapa yang penghidapnya? Ada orang kata disebabkan makan terlalu pedas.

Selain ubat yang diberikan doktor, anda boleh juga mencuba petua ini.

Untuk mengelakkan dari buasir, amalkan cara-cara ini.

1) Jika pekerjaan anda memerlukan anda sentiasa duduk, sekali-sekala anda perlu bangun dan berjalan-jalan sekurang-kurangnya 5 minit setiap jam.

2) Hembuskan nafas keluar ketika mengangkat sesuatu. Jangan menahan nafas anda.

3) Dapatkan rawatan awal untuk mengawal batuk, cirit-birit dan sembelit anda kerana buasir selalunya terjadi selepas masalah ini berpanjangan.

4) Jika pergerakan usus anda mengambil masa lebih dari 3-5 minit, anda mengalami sembelit. Jika anda ingin menghindari diri dari buasir, amalkan tabiat membuang air besar yang baik. Elakkan sembelit.

Petua Rawat Buasir Menggunakan Kulit Manggis


Petuanya ialah.

1. Dapatkan kulit manggis dan basuh kulit manggis dan jemur hingga kering. Rebuskan dengan 5 cawan air sehingga menjadi 1 cawan. Minum air rebusan tersebut setelah suam. Amalkan selalu.

2. Ambil beberapa helai daun belimbing buluh (Bersihkan). Selepas itu, masak/rebus dengan 2 cawan air, tunggu hingga air tinggal anggaran 1 cawan dan sejukkan hingga agak agak suam suam. Bila dah sejuk, boleh lah diminum.



sumber



Share:

0 comments:

Post a Comment

loading...

Spectacular Promotions

Blog Archive

Artikel Random

Artikel Lain

loading...